o_podjetju

Zgodovina

Korenine Revoza segajo v sredo petdesetih let, ko so v Agroservisu začeli popravljati kmetijsko mehanizacijo. Pod imenom Moto Montaža je podjetje začelo sestavljati lahka gospodarska vozila ter na podlagi sodelovanja z nemškim Avtounionom vozila DKW. Leta 1959 se je preimenovalo v industrijo motornih vozil (IMV), ki je med drugim izdelovala tudi počitniške prikolice. Podjetje je nato v letih od 1967 do 1972 sodelovalo z British Motor Company (sestava austinov), v začetku leta 1973 pa je na temelju kooperacijske pogodbe s francoskim Renaultom začelo proizvodnjo modela renault 4. V tem času je bilo v omejenih količinah sestavljenih tudi nekaj modelov renault 12, renault 16 in renault 18.

Junija 1988 je bil v skladu s takratnimi predpisi in na podlagi skupnih vlaganj Renaulta in IMV-ja ustanovljen Revoz. V njegovem programu se je konec leta 1989 priljubljeni "katrci" - njen zadnji primerek nasploh v svetu so naredili decembra 1992 - pridružil renault 5. Ta model je julija 1996 svojo življenjsko pot po skoraj petindvajsetih letih sklenil prav v Revozovi tovarni. Aprila 1993 je stekla proizvodnja modela clio, ki ga je na pomlad 1998 nasledil clio drugega rodu, leta 2001 pa clio II.

Leta 2002 se je komercialna dejavnost Revoza organizirala v obliki komercialne podružnice Renault Slovenija (danes Renault Nissan Slovenija), medtem ko je Revoz ohranil svoje pristojnosti na industrijskem področju. Renault je postal 100-odstotni lastnik Revoza leta 2004, leto zatem pa potrdil projekt proizvodnje novega twinga izključno v Revozu. Serijska proizvodnja novega twinga za celotno evropsko tržišče steče spomladi 2007, projekt pa podpre tudi slovenska država. Z delom v treh polnih izmenah in postopnim zviševanjem dnevnih količin Revoz ne samo zagotovi potrebne količine vozil za začetek komercializacije ampak tudi prestopi prag 200.000 vozil letno in leto 2007 zaključi z 200.164 izdelanimi vozili.

V letu 2008 Iz Revoza zapelje med kupce prvi športni model twingo renault sport, ki ga ne izdeluje specifična tovarna Dieppe, ampak matična tovarna, kjer nastaja tudi serijsko vozilo. V začetku novembra se Revoz prilagodi zmanjšanemu povpraševanju in preide na delo v dveh izmenah in pol, a kljub temu doseže 2. najboljši proizvodni rezultat v svoji zgodovini.

Zahvaljujoč spodbudam za nakup novih avtomobilov v številnih evropskih državah v letu 2009 tovarna obratuje skoraj vse leto s polno zmogljivostjo, v treh izmenah, in konec leta zaključi z absolutnim proizvodnim rekordom 212.680 izdelanih vozil. Obenem potekajo intenzivne priprave na proizvodnjo novega modela E33.

Aprila 2010 predsednik Zveze Renault Nissan Carlos Ghosn in predsednik upravnega odbora Daimlerja Dieter Zetche objavita obsežno strateško sodelovanje, v okviru katerega naj bi Revoz od konca 2013 dalje izdeloval štirisedežnega smarta. Iz Revoza pa bo prihajal tudi naslednik novega twinga.

Leta od 2011 do 2013 avtomobilski industriji niso naklonjena, letna proizvodnja je v upadu, leta 2012 je Revoz še izdelal prek 100.000 vozil, konec leta 2013 pa zabeleži letno proizvodnjo pod magično mejo 100.000, in sicer 93.733 vozil. Konec leta 2013 je tudi konec proizvodnje modela renault wind. Zahvaljujoč sporazumu s socialnimi partnerji in veliki prilagodljivosti proizvodnega procesa ostrejši ukrepi, kot je na primer dodatno odpuščanje oziroma zniževanje plač, k sreči niso bili nujni. Tako je podjetje poslovno leto 2013 zaključilo z obratovanjem v eni izmeni in pol ter z 2.036 zaposlenimi.

 Vendar pa je zlasti leto 2013 povsem v znamenju priprav na proizvodnjo obeh novih vozil iz programa Edison: naslednika twinga in štirisedežnega smarta. Proizvodnja je popolnoma prenovljena, ravno tako njen prostorski načrt. Vrednost naložb je v letu 2013 presegla 150 milijonov evrov (v letu 2012 jih je bilo za 110 milijonov evrov). Največ naložbenih del je bilo povezanih s postavitvijo novega obrata za sestavo karoserij, ki je bil v času zaustavitve proizvodnje konec leta tudi dokončan, med drugimi večjimi deli pa so bili še razširitev objekta za skladiščenje orodij v obratu za preoblikovanje pločevine, zaključna dela v lakirnici in nov zalogovnik karoserij ter na montaži sprememba talnega tekočega proizvodnega traku za opremo vozila Tako kot leto poprej, ko je večina gradbenih del in tistih, povezanih s postavitvijo nove proizvodne opreme, pripadla slovenskim dobaviteljem, se je tudi v lanskem letu nadaljevalo sodelovanje s slovenskimi podjetji na področju sestave proizvodnih naprav, avtomatike, montaže in gradbeništva.

 

časovnica

 time 85 | cache 7200