novice
23.10.09

20 let od prve petice

Leta 1988 je bila med IMV in RNUR (Régie nationale des usines Renault) podpisana pogodba o sovlaganju v proizvodnjo renaulta 5 ter ustanovljeno podjetje Revoz. Slednje je začelo poslovati januarja 1989.

Že 11. oktobra 1989 je z Revozovih montažnih trakov zapeljala prva petica. Z njo je Revoz zastavil temelje nove organizacije dela in življenja v tovarni, tu velja zlasti omeniti uvajanje »celovite kakovosti«. S tem se je Revoz obvezal, da bo izdeloval avtomobile, katerih kakovost bo enaka tisti, ki jo francoski partner predpisuje za svoje evropske tovarne.

Prva petica iz Revoza

Naslednja zgodba o uspehu sega v leta 1990, ko Revoz postane delniška družba, Renault pa poveča svojo udeležbo v kapitalu na 54 %. Leta 1991 je bil sklenjen dogovor o naložbi v proizvodnjo clia v Novem mestu, katere največji del je bil namenjen izgradnji sodobne, veliko zmogljivejše in ekološko bolj sprejemljive lakirnice, dve leti kasneje je na svojo komercialno pot iz novomeške tovarne zapeljal clio I. Revoz je tako opravil zrelostni izpit in se uvrstil med najzanesljivejše tovarne v Skupini Renault.

Julija 1996 je z Revozovih trakov zapeljala zadnja petica, skupaj smo jih izdelali 295.863, nadaljevali smo s proizvodnjo prvega clia in obenem skupaj z Renaultom že snovali njegovega naslednika. Leta 1998 je Revoz prvič v zgodovini začel izdelovati nov model sočasno z dvema drugima Renaultovima tovarnama, špansko v Valladolidu in francosko v Flinsu.

Clio II je tako že vrsto let prava uspešnica in še danes prihaja z Revozovih trakov v nekoliko pomlajeni različici. Za Revoz je bila prelomna tudi odločitev Renaulta o dodelitvi proizvodnje novega twinga prav novomeški tovarni. Za projekt smo kar nekaj časa trepetali, saj je že v fazi snovanja naletel na spremembe. Na koncu se je vse lepo izteklo, sodelovanje pri tej pomembni naložbi pa je s podpisom pogodbe julija 2004 potrdila tudi slovenska vlada. Revoz je tako prvič v svoji zgodovini povsem sam zagnal proizvodnjo novega modela, ki je med prve kupce zapeljal junija 2007. Sledila je še športna različica, twingo RS, sedaj pa že vsi nestrpno pričakujemo uresničitev novega projekta, X33, ki je tudi svojevrstna premiera za novomeško tovarno, kar nedvomno dokazuje, da je Revoz visoko učinkovita tovarna, v katero ima matično podjetje Renault veliko zaupanja.

 time 131 | cache 7200